A Taurus a világ első kétszemélyes motoros ultrakönnyű vitorlázó repülőgépe! Teljes szabadságot és függetlenséget nyújt köszönhetően a behúzható motornak, a duplán behúzható fő futóműnek, kitűnő vitorlázó teljesítménynek, alacsony karbantartási költségnek és a jól szellőztetett, tágas pilótafülkének. Három verzió kapható: benzinmotoros, elektromos meghajtású és csak vitorlázó.
Függetlenség
Az egyetlen kétüléses vitorlázógép 15 méteres szárnyfesztávolsággal egyben a legfüggetlenebb működésében. Erős, de teljessen behúzható 50 lóerős benzinmotorral és duplán behúzható fő futóművel a Taurus ott és akkor tud vitorlázni amikor ön akarja. Míg mások még a vontatókötél felcsatolására várnak, ön már rég a levegőben lesz! Érdemes megjegyezni, hogy a Taurus milyen egyszerűen összeszerelhető. Automata csatlakozóinak, és a rendkívül könnyű szárnyaknak köszönhetően (egyenként mindössze 40 kg-ot nyomnak) ez a legegyszerűebben összeszerelhető kétszemélyes vitorlázógép.
Erőteljes felszállás és emelkedés
A felszállástól 500 méterre jutni mindössze 3 perc, 6 perc 1000 m-re és 10 perc 1500 m-re. Miután elérte a kívánt magasságot, egyetlen kapcsolóval leállíthatja és behúzhatja a motort. Talán elsőre nem tűnik hangzatosnak, de a Taurus még az együléseseken is túltesz felszállásban és emelkedésben!
Intelligens motorkezelési rendszer
Az intelligens motorkezelési rendszer önmaga végez el mindent, biztosítja, hogy a légcsavar megfelelően legyen pozícionálva és behúzza a motort, hogy ön a repülés élvezetére koncentrálhasson. Ráadásul a beépített biztonsági funkciók megakadályozzák a véletlenszerű beindulást vagy motor behúzást!
Vitorlázó teljesítmény
A vitorlázás új értelmet nyer mikor kihasználja a Taurus kiválló 1:41 siklási arányát! A repülés sokkal jobb szórakozás kétszemélyes pilótafülkével, hiszen így megoszthatja pilótatársával a feladatokat, oktathat vagy egyszerűen barátjával beszélgetve ütheti el a időt.
Klaus Ohlmann, több világrekord tartója, így szólt a Taurus-ról:
"A Taurusnak remek előnyei vannak, melyek az ultralight világból származnak:
Biztos vagyok benne, hogy a Taurus a vitorlázás világának nagy sikere lesz!"
Szoba kilátással
A Taurus pilótafülkéje különössen hosszú és kényelmes, még a nagyon magas pilótáknak sem lesz gondjuk vele. Az egymás melletti üléselrendezés, a tandem ülésű gépekkel szemben, tökéletessé teszi a pilóták közötti kommunikációt. A teljes, kétoldalon megtalálható irányítószerkezetek könnyen elérhetőek mindkét pilóta számára, és a pedálok, ülések, fejtámlák és szellőzők pillanat alattt beállíthatóak a pilóta méreteinek és igényeinek megfelelően, akár repülés közben is. A speciális, ergonomikus elrendezésű műszerfal tárol mindent ami másképp a kilátás útjába kerülne. Mindkét pilóta számára oldalzsebek vannak, és tágas raktér az ülések mögött, ahol akár egy oxigén rendszer is elfér.
Biztonság
A biztonság a legfőbb érdekeltségünk. Emiatt a Taurus Biztonsági Pilótafülkével rendelkezik. A teljes kabin energia elnyelő, Kevlár szálakból készült struktúrával van körülvéve, mely erősebb becsapódások során is képes sértetlenül megőrizni a kabin belső intergrítását. A különleges Biztonsági Pilótafülkénk mellett a Taurus ballisztikus mentőejtőernyő rendszerrel is felszerelhető, mely megmentheti a teljes repülőgépet és legénységét komoly vészhelyzetek esetén.
Elektromos meghajtás
Gondolt már arra, milyen lenne pusztán az elektromosság használatával repülni? Gyakorlatilag teljessen némán és vibráció nélkül? Káros kibocsátás nélkül és a megszokott költségek töredékéből? Most megteheti mindezt! A Taurus Electro teljesítménye azonos a benzines Taurus 50 lóerős motorjával - ráadásul semmivel sem nehezebb és ugyanannyiba kerül. A Taurus Electro erős, egyéni 30 kW-os elektromos motorjának és szuper hatékony energia elosztásának köszönhetően ön is része lehet a Pipistrel Ökomegoldásának!