Taurus Electro

A Taurus Electro G2 az első és egyetlen kétüléses elektromos UL repülőgép a piacon. Behúzható légcsavarjának és futóművének, kitűnő sikló számának, alacsony karbantartási költségének és tágas pilótafülkéjének köszönhetően a végtelen szabadság és függetlenség élményét biztosítja tulajdonosa számára.

Meggyőződésünk, hogy a Taurus Electro G2 az egyetlen ténylegesen hasznos elektromos repülőgép a jelenlegi világkínálatból. Mivel vitorlázó repülőgépünket szereltük fel az elektromos motorral, az akkumulátor kapacitása nem fogja vissza a teljesítményt és üzemképességi időtartamot. A Taurus Electro G2 hatalmas ugrás teljesítményben, biztonsági megoldásokban, praktikusságban és kezelhetőségben.

Miért újgenerációs?
A Taurus Electro prototípusának hosszas tesztelése után úgy döntöttünk nem csak finomítjuk termékünket a sorozatgyártásra, hanem újragondoljuk és újratervezzük. Az eredmény a repülőgép melyet Kutatási és Fejlesztési részlegünk Taurus Electro Generation 2-nek, röviden G2-nek keresztelt. A gyártásra került verzió hatalmas lépés a prototípustól. Új gépünk megbízhatóbb, kezelhetőbb és nagyobb teljesítményű lett.

Szeretne teljesen ingyenesen repülni? Végre lehetséges!
A Pipistrel újabb világelsővel büszkélkedhet – az ingyenes repülés koncepciójával. Kifejlesztettük a Szolár Trailert, mely akár 5 órán belül is képes teljesen feltölteni a G2-t, ingyenesen és károsanyag kibocsátás nélkül. Amennyiben rossz időjárás miatt egész héten a trailerben kell tartania a repülőgépet, a hétvégére már így is feltöltve és használatra készen várja önt. A napelemes trailer és a Taurus Electro G2 tökéletes társak, kik bizonyítják, hogy igenis lehetséges költségek, hangzavar és károsanyag kibocsátás nélkül repülni a ma technológiájával!
  
A trailer 12 V-os (pl. a szerszámok töltéséhez) és 110V/220V kimenettel is rendelkezik elől és hátul. Be van építve egy napelem-megkerülő rendszer is, mellyel feltöltheti gépét ha a trailerrel a hangárban parkol. A trailer saját, 3 kWh-s akkumulátorral rendelkezik, így gyűjthet energiát amíg ön repül, hogy éjszaka feltöltse gépét!
Minden megváltozott, megint.

Túltehet az elektromos a szokványoson? Hát persze!
Most először teljesít túl egy elektromos repülőgép benzinmotoros megfelelőjén – a Taurus-on. A Taurus Electro G2 rövidebb felszállópályát használ, gyorsabban emelkedik és a magasban is felülmúlja benzines változatát. Mindezt a különleges Pipistrel-féle 40kW-os elektromos motor biztosítja.
Az egyedi akkumulátorok két típusa elérhető, melyek képesek a repülőgépet 1200 m vagy 2000 m magasságba emelni. Működésüket folyamatosan figyeli a Pipistrel saját akkumulátor menedzsment rendszere, mely jegyzi az üzemeltetési adatokat és élettartam előrejelzést biztosít.
A hajtómotor súlya lenyűgözően alacsony 11 kg (16 kg helyett) és 40 kW energiát termel (30 kW helyett). Kiegészítve ezt a 33%-os erőnövelést és 40%-os súlycsökkentést a prototípushoz képest, a G2-höz új propellert is fejlesztettünk.

Egy kevéske innováció!
A Taurus Electro G2-vel új, teljesen elektromos repülési műszer rendszerünket is bemutatjuk, mely a prototípussal szemben rengeteg apró terhet vesz le a pilóta válláról, ahol a most már automatizált rendszerek kezelése rá hárult volna.

A múlt adataival alapján építettük meg a jövő csúcstechnológiás akkumulátorát.
Ennek az egybekötött rendszernek az első része a hibrid akkumulátor menedzsment rendszer melyet a Pipistrel maga fejlesztett ki, hogy túltegyen a piacon elérhető rendszerek teljesítményén és hosszabb élettartamot biztosítson az akkumulátor számára. Ez a rendszer, mely magas teljesítményét és hosszú élettartamát alacsony súllyal kombinálja, az abszolút csúcstechnológiát képviseli és olyan megoldásokat alkalmaz melyek nemrég, akár még 2009-ben is, lehetetlennek tűntek. Minden akkumulátor egység várható élettartama, teljesítménye és hőmérséklete a rendszer folyamatos felügyelete alatt áll.
Képes előre jelezni, ha probléma merül fel az akkumulátorral és ideje előtti cserére van szükség. A fedélzeti adat rögzítő minden paramétert tárol. A négy akkumulátor doboz kiszerelhető és cserélhető.

Teljesítmény kontroller
A második elem a motor kontroller, mely most már a gép törzsében helyezkedik el. Nem csak hogy hatékonyabb lett, de új funkciót is kapott: automatikus védelmet nyújt a hirtelen hőmérsékletingadozások, áramlatváltozások és egyéb potenciális rendellenességek esetén. Más szóval a motor kontroller nem csak teljesítményszabályozásra alkalmas, hanem bizonyos szintű védelmet is biztosít magának, az akkumulátornak és a motornak.

Bemutatjuk az ESYS-MAN interfészt!
A legmutatósabb újdonsága az egybekötött rendszernek az új színes kijelzős interfész. A képernyő fényesebb a legtöbb kijelzőnél, így erős napsütésben is olvasható marad. Folyamatosan jelzi a legfontosabb paramétereket a pilótának és biztosítja a propeller és futómű behúzás kontrollját. Minden egyszerűen kezelhető két kapcsolóval és egy tekerhető fogantyúval. Az első kapcsoló egyszerűen a motort kapcsolja ki/be.
A második kapcsoló a propeller pozícióját határozza meg, kiengedve/behúzva. Ez a folyamat teljesen automatizált. A tekerhető fogantyúval a hajtóerő határozható meg.

A szépség belülről fakad… az ESYS-MAN sokkal több, mint egy kijelző.
Elektromos rendszereink természetéhez idomulva úgy döntöttünk kihasználjuk a teljes erejét interfészünknek és megtesszük fedélzeti számítógépnek. Ez azt jelenti, hogy nem csak kijelzi az adatokat a pilóta számára, hanem folyamatos kapcsolatban áll elektromos rendszereink minden komponensével, harmonizálva azok működését. Képes érzékelni az egyes alkotórészek túlmelegedését és csökkenteni az odairányított energiát, hogy így növelje az emelkedési potenciált adott körülmények között. Ezenfelül folyamatos felügyelet alatt tart minden elektromos rendszert és figyelmezteti a pilótát problémák esetén.

Az ESYS-MAN az LXNAV, a Pipistrel és az LZ design kooperációjából született.

Mindezen elemek kombinációjából született meg a repülőgép, mellyel igazán kihasználhatja a szabadságot, melyet e forradalmi technológia nyújt..

Alpha
Trainer
Alpha
Electro
Virus
912
Virus SW
80 / 100 / 100IS
Sinus
912 / Flex
Taurus
M
Taurus
Electro
Surveyor
Virus SW
121 / TC Easa
Patnhera