Patnhera

Bevezetés
Az ég soha nem látott módon nyílt meg, a határok pedig napról napra tűnnek el. Soha ezelőtt nem volt nagyobb szükség gyors és hatékony nagytávolságú repülésre. Persze, ki szeret a repülőtéren ragadva a kényelmetlen biztonsági vizsgálat előtt kanyargó sorban álldogálni az utazás kedvéért? Képzeljen el egy gyors, de rendkívül gazdaságos repülőgépet, amely elviheti önt, barátait, kollégáit és üzlettársait ahová csak akarja. Képzeljen el egy repülőgépet, mely képes kihasználni az egészen rövid felszállópályákat is, így hozva önt a lehető legközelebb céljához, a lehetőségek új tárházát nyitva meg. Egy repülőgép, melyet arra terveztek, hogy önt biztonságosan, kényelmesen, csendesen és környezetbarát módon szállítsa. Egy innovatív repülőgép, mely azonnal felhívja magára a figyelmet. Az ön csendes, nagyteljesítményű biztonsági buboréka, az ön személyes időgépe:
A Panthera.

A Project története
Évekkel ezelőtt, az emberek azt mondták lehetetlen biztonságos és hatékony áramvonalas könnyűrepülőgépet készíteni. Mi megtettük.
Azt mondták lehetetlen körberepülni a földet egy kisrepülőgéppel támogatás nélkül. Mi megtettük.
Azt is mondták lehetetlen olyan repülőgépet építeni, mely elég gyors és hatékony ahhoz, hogy a NASA kihívásain sikeresnek bizonyuljon. Mi véghezvittük, amit előttünk senki: kétszer is megnyertük a NASA versenyét.
Most azt mondják lehetetlen praktikus elektromos repülőgépet építeni a mai rendelkezésre álló technológiával. Mi máris megtettük 2007-ben a világ első kétüléses elektromos repülőgépével. Mi máshogy látjuk a világot és máshogy cselekszünk, mert van egy látomásunk.
Mi nem imitálunk, mi innoválunk!
Most, több mint negyed évszázadnyi tapasztalatunkkal, bemutatunk egy gyors, biztonságos, csendes és kényelmes repülőgépet, mely minden eddiginél rövidebb felszállópályával rendelkezik és négy emberrel a fedélzeten is eljuttatja önt céljához. Egy repülőgépet, mely késszen áll a jövőre és gyorsabban és messzebbre száll 40%-al alacsonyabb fogyasztás mellett. Mi így képzeljük el a modern, négyüléses CS/FAR-23 elismeréssel rendelkező repülőgépet. A Panthera ennek a megvalósulása.

Innováció
A Panthera a legmodernebb tervezési és kivitelezési technikákkal lett megépítve, 25 évnyi tudásunk és gyakorlatunk felhasználásával.
A Panthera organikus hajlatait fejlett, magunk tervezte számítógépes eszközökkel alakítottuk ki, minden apró részlet a minimális ellenállást és a maximális teljesítményt biztosítja. Ez tette lehetővé, hogy a Pantherát a virtuális térben hatalmas pontossággal teszteljük, jóval az első komponens legyártása előtt.
Csúcstechnológiás CAD felszerelésünkkel köszönhetően minden alkatrészt a leghatékonyabb formában hoztunk létre, a kabinteret tágasnak és kényelmesnek megtartva. Típusának első darabja mely négy ember számára is kényelmet nyújt, testfelépítésüktől függetlenül.
A Panthera komplex formájának és struktúrájának megvalósítása csak a legmodernebb technológiák felhasználásával volt lehetséges. A CAD modellek valós testekké alakítása közben biztosítottuk, hogy a szimuláció által jósolt aerodinamikai tulajdonságokat és strukturális integritást hozzuk létre.
A részletekre való különleges figyelmünk az alkatrészekben és felszerelésben is kitűnik. A propellert és a kipufogórendszert például a minimális zajszint és maximális teljesítmény elérésére optimalizáltuk, csökkentve a károsanyag kibocsátást és növelve a repülés élvezetét. A Panthera komponenseit elektromos rendszerek segítségével mozgatja, így könnyű, de megbízható marad a nehéz és komplex hidraulikus rendszerek mellőzésével. Minden külső és belső világítást csúcstechnológiás LED technológia biztosít, tisztább látást és természetesebb érzést nyújtva a pilótának és utasainak.

Teljesítmény
A Panthera példátlan teljesítményét óvatos aerodinamikus kialakításával, behúzható titánium futóművével, könnyű, kompozit anyagú szerkezetével, egyedi propellerével és kiváló kipufogórendszerével éri el. Ez a teljesítmény nem csak az alacsony üzemanyag fogyasztásban, hanem a gép sebességében és erejében is megmutatkozik. Egyetlen másik négyüléses repülőgép sem repül ilyen sebességgel azonos kategóriájú motorral! A tulajdonos számára ez egyben rendkívül alacsony fenntartási költséget és egyszerűbb karbantartást is jelent.
A futómű erőteljes kialakításának és az alacsony súlynak köszönhetően akár füves területen is landolhat, a lehető legközelebb juttatva önt a céljához. A motor készen áll a jövőre, hiszen képes ólommentes üzemanyaggal is működni és megfelel minden a jövőben várható környezetvédelmi előírásnak. A hibrid és elektromos modellek pedig még tovább csökkentik a zajszintet és károsanyag kibocsátást!

Kiépítések

Panthera
A modern, de bizonyított Lycoming IO-390 motor által hajtva a Panthera a teljesítmény megtestesülése. Ez az erőteljes, ámde könnyű motor, a jövőre felkészülten, ólommentes üzemanyaggal is működik. A visszahúzható titánium futóműnek köszönhetően a Panthera képes kihasználni a rövid, füves kifutópályákat is, a hosszú, kemény talajú pályákon pedig biztosítja a működtetés kényelmét.

Panthera Hybrid
A 145 kW-os hibrid-elektromos motorrendszer, sajátgyártású csúcstechnológiás akkumulátorunkkal és generátorunkkal felszerelve, forradalmasítja a repülést! A zajtalan, tisztán elektromos felszállás mellett nem kényszerül kompromisszumra a repülési távolságban. Ez a forradalmi motorelrendezés csak tovább erősíti a Panthera védjegyeit: a rövidkifutós felszállást, a hatékonyságot és a nagytávolságú repülést. A Panthera Hybrid hatalmas ugrást jelent a repülés elgondolásában, ez a gép a modern repüléstechnika igazi úttörője!

Panthera Electro
A Panthera ezen verziója tisztán elektromos motorjával a környezet és a csúcstechnológia rajongóinak gyöngyszeme. A cél, hogy demonstráljuk 400 km-es hatótávolságú, csendes, hatékony, üzemeltetési költség nélküli és teljesen környezetbarát repülés lehetőségét. A gép készen áll jövőbeli, fejlettebb akkumulátorok befogadására, melyek tovább növelik majd a repülési távolságot. Az elektromos repülés már készen áll, reméljük a Panthera Electro megváltoztatja a hatóságok véleményét az elektromos repülőgépekről és megnyitja az utat a tiszta, csendes és olcsó repülésnek.
 

Kabin komfort
A Panthera egyik legjobb pontja a csúcstechnológiás ergonomikus kabin. Minden részletének célja a luxus szintű komfort biztosítása, legyenek bármilyen testalkatúak is a pilóta és utasai. A beszállást három tágas, szárnyszerűen nyíló ajtó teszi egyszerűvé, kettő elől a pilótának és társának, egy hátul az utasoknak. A pilóta és másodpilóta széke állítható, akárcsak a kormánypedálok. A széles hátsó ülések 2+1 elrendezésben vannak felállítva. A poggyásztartó külön külső ajtóval rendelkezik, de az utastérből is elérhető, repülés közben! A belső teret magas minőségű LED lámpák világítják be. A fedélzeti légkondicionáló segítségével a hőmérséklet mindig kellemes marad. Különlegesség a napelemmel üzemeltetett ventillációs rendszer mely kellemes hűvösséget biztosít mikor a repülőgép a napsütésben áll.


Műszerek
A műszerfal körülöleli a pilótát, de tágas látóteret biztosít. Mind az elülső, mind az oldalsó látótér hatalmas, nagyban növelve a repülés biztonságát.
Az IFR panel három részre osztott funkcionalitás szempontjából: a felső részen a pót- és vészjelző berendezések, a PFD/MFD területe és a kommunikációs eszközök részlege. A repülési műszerek egy Garmin G500 series PFD/MFD szintetikus képernyő és egy csúcstechnológiás Garmin GTN szériás érintőképernyős Repülés Menedzsment Rendszer körül foglalnak helyet. A Garmin repülőgép-fedélzeti műszerek elsőrangúak mind megbízhatóság mind az egyszerű használat szemszögéből, a Panthera pilótafülkéje pedig tovább fokozza az általuk nyújtott élményt. A GTN 750 és a 635 dual COM/NAV érintőképernyővel rendelkezik, mely nagyobb képméretet tesz lehetővé és leegyszerűsíti a navigációt és grafikus repülőút tervezést. Rajzolja meg útját ujjával és a Panthera robotpilótája követni fogja. Varázslatos! A transzponder és a 3D audiopanel alapvetően beépített a Garmin GTN 750 jóvoltából.

Alapanyagok és technológia
A Panthera kecses vonalainak minden részlete aerodinamikailag optimalizált, sima, tiszta alakot alkotva. A különleges szárny sebességre van tervezve, de ugyanakkor a maximális emelkedést is biztosítja. Jellegzetes T-alakú farokrésze nagyban csökkenti a rázkódást, így téve egyenletessé a repülést.
A Panthera aerodinamikus alakjának kialakítása a biztonság és az alacsony súly megtartásával lehetetlen lett volna a legmodernebb anyagok és ötvözetek használata nélkül. A struktúra nagyrészt szénszálas kompozitokból épül fel, a szükséges helyeken antistatikus anyagokkal és kevlárral kiegészítve. A behúzható futómű titániumból készült, mely erőt és energia elnyelést biztosít minimális súly mellett. A repülőgép mozgatóegységeit elektromos rendszerekként alkottuk meg a komplex és nehéz hidraulikus mozgatóegységek használata nélkül.

Biztonság
A Panthera az ön nagyteljesítményű biztonsági buboréka! Gazdag alapfelszereltsége tartalmazza ejtőernyős mentőrendszerünket, mely alacsony és magas sebesség mellett is működésbe hozható.
A kabin energia elnyelő struktúrája biztonságot nyújt a benne utazók számára balesetekben. Az ülések és biztonsági övek megfelelnek a legszigorúbb +26G CS/FAR-23 előírásoknak. A hihetetlen kilátás azonnal feltűnik. Mivel csak egy, központi tartóoszlop van, a kilátás előre és oldalra is szinte akadálytalan, rendkívül megnövelve a repülés biztonságát.
A Panthera teljesítménye is hozzájárul a biztonsághoz – a könnyű szerkezetnek és az erős motornak köszönhetően az általánosnál sokkal hamarabb érhet el biztonságos magasságot és sebességet. A Panthera aerodinamikus alakja miatt remekül kezelhető alacsony sebességen és különleges körülmények között. Különleges megoldásainknak köszönhetően a karbantartás rendkívül egyszerű, csökkentve az ellenőrzések alatt elkövetett hibák lehetőségét.

Alpha
Trainer
Alpha
Electro
Virus
912
Virus SW
80 / 100 / 100IS
Sinus
912 / Flex
Taurus
M
Taurus
Electro
Surveyor
Virus SW
121 / TC Easa
Patnhera